onsdag 28 januari 2009

En lång vecka

Denna vecka har gått så sakta tycker jag. Jag har haft fullt upp hela tiden på jobbet, och bara vilat när jag kommit hem. Jag är så trött. Troligen beror det på att jag nyss varit sjuk och att den mörka perioden har pågått så länge nu.

I lördags var Rosie och Stefan här. Meningen var att vi skulle ha åkt till Håkans bror i Kopparberg, men det varnades för sånt oväder, så det blev inställt. Men ovädret kom liksom aldrig… Inte till oss i alla fall.
Vi åt god mat. Håkan hade gjort fiskplanka som var smaksens!
Sedan spelade vi ”Bet your brain”. Riktigt kul spel tycker jag. Det är ett frågespel, men samtidigt går det ut på att du måste satsa hjärnceller både på ditt eget och de andras kunskaper. Så det räcker inte med att vara smart…. Jag tänker inte tala om vilka som vann.

Håkans goda fiskplanka!

Ska'ru fota länge eller får man äta snart?? (Hungrig Stefan)

I fredags kväll märkte vi att Vilja börjat löpa, det kan vara så att hon började någon dag tidigare. På måndagsmorgonen upptäckte jag att även Ambra gått in i löp.
Ganska skönt att de löper nu, så det inte kommer mitt i kurs- tränings- och provsäsong. Eller är det det jag egentligen vill…?? :-)
Usch, jag blir så nervös av tanken på att jag ska starta Vilja, även om jag vet att det är dags nu. Blir även nervös för Idas skull som planerar att starta Ambra.
Att något som egentligen är så kul, kan ge upphov till sån nervositet!!

Har just varit ute med hundarna. Fy vad alt det är överallt! Vi har ju mest åkrar här, men när man gå på traktorvägarna där de kör är det svinhalt!
Det är så trist med promenader i mörkret. Om det ändå inte tänker komma någon riktig snö, (för detta iskrafs räknas inte) så tycker jag att det kan bli vår och barmark!
Just det, ska ju försöka hinna med öppenspåren med Vilja också… Undrar om hon har mognat sedan sist vi gick…

Såg att Ambra skrivit ett inlägg förut, men jag är för trött för att skriva nu.


/Caroline

9 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att bägge startar samtidigt nu kan du ju tävla hela våren !!!!!!
Lycka till ( du hör väl av dig inför debuten så vi kan komma och hejja )

annica

Ingela sa...

Fiskpankan såg smaskens ut! Vågar du verkligen ha en flatt vid datorn?????

Anonym sa...

Hehe, jag med tanke på att hon försörde en mus och två USB uttag på den, inom loppet av två sekunder, så undrar man hur det står till i kknoppen på mig...

Anonym sa...

Smidigt att de löper samtidigt och när det inte är säsong. Det är ALLTID nervöst att tävla, därför är det ju sån skön känsla efteråt när man har lyckats genomföra det. Kör hårt!!!

Carina sa...

Halloj!! Åhh vilken smarrig fiskplanka!
Klart du ska starta,bara du kommer igenom det första så kommer det bara att flyta på. Klart att det är ju alltid lite nervöst men sen kommer man på att det är himla kul ochså. Och ni är ju så duktiga, så det är klart ni ska visa upp er!!
Vi ses nästa träning!!
Ha det gott!
PS. Löptikar på träning gör ingenting...

Anonym sa...

Det är bra att det är ok med löptikar på träningen, men jag hoppar ändå denna helg då Vilja verkar vara i höglöp nu...

Anonym sa...

Grattis till vinsten GRABBAR
/Fanklubben

Anonym sa...

Är det bara Seftan som är med i fanklubben eller???

Anonym sa...

hur många gånger har jag o håkan spöat er nu? jag har tappat räkningen:-)
maten var jättegod!!!