tisdag 20 januari 2009

Hålla Käften

Att det ska vara så svårt, att hålla käften alltså.
Var på klubben och tränade lydnad med Ambra idag. Vi hade bestämt oss för att idag gå igenom alla momenten som om vi vore på tävling. Alltså endast ett kommando osv.
Jag var helt säker på att Ambra vid följsamheten skulle gå åt sitt eget håll och gå före. Men hon gjorde inte det! Jag sa ett kommando och kunde sedan gå ett pass utan att säga något och utan att titta på henne, hon baar följde med! Tänk så bra det kan gå om man inte är där och tjatar och petar...
Momenten inkallning, hopp över hinder och platsliggningen funkar riktigt bra. Det som inte fungerar är ställande och läggande under gång. Ambra klarade läggande under gång riktigt bra förrut. Men så började jag träna in ställandet och nu fungerar inget av det. Vid kommando "ligg" och "stå" så sätter hon sig, alternativt fortsätter att gå. Det verkar precis som att hon blivit förvirrad över vad hon ska göra, så hon gör ett mellanting.
Ambra var riktigt bra på träningen idag, det är synd att jag inte vågar tävla henne. Skulle hon bara sköta sig så skulle det nog gå rätt bra. Hon gör allt med sån fart och glädje!
Ska bli spännande att se under våren när jag börjar lydnadsträningen med Vilja och se hur den går.

Nej, nu ska jag nog gå och sova. Har varit så trött efter att jag var sjuk och inte kommer jag i säng på kvällarna heller. Så blir det läsa lite bok (Dödergök) och sedan nattinatti!!

Tillslut, för Ingelas skull, en vinterbild från vintern 2007 och en bild på Ambrisen som valp!!





/Caroline


3 kommentarer:

Ingela sa...

Kul att träningen gick så bra! Tråkigt att jag inte hann komma:( Tack för bilderna!!! Åååå vad söt valpis Ambra är!

Anonym sa...

Jag tjatar absolut för mycket. Försöker bita mig i tungan...men ibland så lyckas det inte. Härlig valpbild!

Anonym sa...

din överskrift:-)
det kommer du aldrig att kunna he he he he he he he