lördag 17 januari 2009

Vilja 2 år!

Jajjemän, idag blir lilla tjejen 2 år! Helt otroligt vad tiden går...
Vi firade med att åka och hälsa på pappa Seven i Södertälje. Han och hans familj har flyttat till en ny lägenhet som vi alla tre tyckte var supermysig!! (Ambra hälsar att denna trapp inte har ett fruktansvärt monster, så den var helt ok att gå i!).

Vi var ute och tränade och Vilja var otroligt duktig.
Började med en linjetagsövning som jag ska försöka förklara, för den var riktigt bra. Jag såg ut tre referenspunkter på rad i en åkerkant. Tog med mig Vilja och gick rakt förbi dem och släppte en dummy vid varje som hon såg. När jag lagt vid alla tre gick jag snett utåt så jag hamnade vinkelrätt från den första utlagda, och skickade på den. Vilja gick på en klockren linje och hämtade in dummyn direkt! Vi fortsatte till de andra två och även dem tog hon kanon!
Det som är bra med övningen tycker jag är att hon har sett alla utläggen, men hon har inte sett något utlägg från den vinkeln hon sedan blir skickad! Så hon kan inte springa i något gammalt spår från mig eller så. Hon har alltså en helt annan bild vid skicket än vid utlägget! Bra övning tycker jag, den ska jag göra fler gånger, tack Ida!
Sedan fick Seven och Ambra göra lite sök och Vilja fick bara titta på. Av någon konstig anledning gick det inte så bra för dem. Sökaet var mycket svårt lagt, men ändå. Ambra låste sig fast i flera områden och släppte dem inte. Hon började också vädra väldigt mycket uppåt i träden. Jag tänkte först att hon trodde att husse varit där och hängt upp dem, han brukar roa sig med att hänga dummys i träd... Men sedan när jag såg att även Seven och Vilja nosade mycket uppåt blev jag orolig över att det låg ett lo och tittade på oss, har blivit lite orolig för det sedan ett drog förbi här... (När jag kom hem så förklarade Håkan dock för mig att det var troligare att det var skogshöns som hundarna vädrat, och jag är beredd att hålla med...)

Sedan lades ett sök till Vilja ut, bara så att hon kunde ana var det var. Seven och Ambra fick sedan hämta sina dirigeringar och sedan var det tur för Vilja att söka. Hon var superduktig! Fem av sju hämtade hon in med full fart och intesitet. Jag tror det börjar trilla ned i huvudet på min lilla 2-åring!!
Nu ska här satsas för start i vår!!

Håkan var ute med jaktlaget och letade älg idag. Fem man och en tax var ute hela dagen, men ingen älg, men ett rådjur!

Jag måste bara avsluta detta inlägg med att ifrågasätta hela det svenska folket. Hur röstar ni i körslaget egentligen? Hur kan Team Wells åka ut? Enligt mig var det den kören som hade bäst låtval, bäst komposition av stämmor och variation på solo och kör. De hände nåt när de sjöng.
Har alla tonårstjejer gått ihop och röstat på Erik?? Var är pensionärerna?? Bergis kommer Erik att vinna... Jag slutar nog att titta nu...

/Caroline

3 kommentarer:

Ingela sa...

STORT GRATTIS VILJA önskar Ingela, Mats,Siri och Zelda!!!

Anonym sa...

Grattis till 2åriga Vilja! Bra linjeagsövning du tränade. det är ju alltid bra att träna utan spår när man kommit en bit i träningen. Kul och se hur det går nu i vår för er!

Carina sa...

Hej igen!!
Tack för en trevlig träningsträff och grattis Vilja på 2 årsdagen!!!

Jättebra övning du visade ochså i dag, den ska jag göra...

Ha det bra / vi ses