tisdag 6 januari 2009

Foton och kalkonmiddag

Denna dag har ägnats åt fotografering, eller snarare bilderna kanske...
Kom äntligen iväg och köpte mig ett stativ. Nu kan jag ta bra bilder inomhus, åtmionstone på stilla saker... Hundarna har lite svårt att sitta stilla tillräckligt länge. Det tar ju ett tag för kameran att ta bilden när man inte använder blixt. Men så mycket bättre bilderna blir!!
Jag har också fått Photoshop elements och börjar försöka förstå mig på bildredigering. Jag har gjort några försök nedan. De blev så där tycker jag. Jag vet att Kaires slöja inte blev bra, men jag vet inte riktigt hur jag ska få till det??










En arm som stör och en bit av en ram i ena hörnet.

Även ett hål i väggen är bort redigerat samt några strån från Kaires huvud, men de kanske inte syns på dessa bilder.

Vilja och Ambra

Jag behövde Vilja ensam på ett kort till förstoring och hon var så fin på detta!


Vid porten ur Masai Mara


Tog mest bort Masaien för att testa...


Bilar som förstör bilden


Vacker bild med kyrkan i bakgrunden


I lördags var vi hos svärmor för den årliga kalkonmiddagen (ja, jag fick lax. En mycket god variant som jag gärna äter igen!) Hundarna var med och Vilja briljerade med att visa hur man sitter på en stol.
Det var trevligt sällskap som vanligt!!


Finns det NÅN chans att man får smaka??

Mumsig efterrätt fick vi också!!

Bo är trött efter att fått för mycket i magen!!

I går fick vi laxpudding hemma hos pappa, mums. Det är inte så många dagar denna jul som vi ätit hemma...
Imorgon är det arbetsdag igen, det har varit så skönt att vara ledig!!

/Caroline

3 kommentarer:

Ingela sa...

Vaa bra att du lär dig bildredigering! När du kan får du gärna visa mig;-) Längtar tills vi ska börja fotokursen!

Anonym sa...

Jag tycker att bilderna blev kanonbra! Det är kul i bildernas värld....

Anonym sa...

vad du är duktig med pillriga saker .o)) Nu har du väl skaffat dig pyssel så det räcker ..../annica