söndag 17 augusti 2008

Mamma Mia vilken helg!


Denna helg har varit fullspäckad!

Det började med att vi i lördags hade möhippa för en av mina vänner. Hon fick gå igenom alla stadier i sitt liv, från bebis till giftasvuxen. Bl.a. fick hon gå på Pelle Svanslös museet och handla cider på ICA och visa legg och övertala personalen i kassan att hon var över 18 år.
Duktig var hon också som lyckades plocka smågodis för exakt de 25 kronor som hon fått!
Jag var inte med dem på kvällen då Håkan och jag hade biljetter till Mamma Mia, bokade för länge sedan.

Vilken föreställning det var! Otroligt duktiga aktörer med magnifika röster. Musiken var jättebra och det hela var en underbar tillställning. Jag skulle kunna se den en gång till. Vi hade inte så bra platser som vi från början trott. Vi satt längst bak på parkett, och i Globen var inte det så bra platser. Men en underbar föreställning som jag varmt rekomenderar!

I dag var Ida här och vi åkte i väg med Seven och Ambra till vattnet för att Ida skulle få känna lite på henne. Tanken är ju att hon ska starta henne i vår.

Ida med Ambra duktigt sittande vid sidan

Det gick väldigt bra för Ida och Ambra och Ida tror inte att det ska vara några problem att starta henne i vår. Lite finputsning behövs med vilt och avlämningar och stadgan vid vatten behöver tränas mer så den finns färskt i minnet hos Ambra vid start.

"Trollet i skogen" Seven väntar snällt när matte tränar Ambra.

Lite jobbigt kan det också kännas att se Ida föra Ambra. Det gnager lite i mig att inte jag klarar av det lika bra. Det beror ju på allt vi har i bagaget och Ambras otroliga intensitet som hon har vid all jaktträning. Plus att hon känner mig väldigt väl och vet precis vad hon har att vänta om man sticker iväg och snor en dummy. Och dummyn är helt enkelt värt det!

Men jag får väl tänka så här; Att Ambra är så duktig och kan sitta still och gå fot med Ida, det beror ju på att jag har lärt henne hur det ska gå till, annars skulle hon inte klara det.

Men ändå, tänk om jag kunde föra henne lika bra!

Ambra och Seven

Ambra längtar ut i vattnet

/Caroline




Inga kommentarer: