söndag 31 augusti 2008

Grattis!!


I går var vi till Bitte i Åkers styckebruk och tittade på små valpar, födda 080808. Så söta de är, men måste nog erkänna att Ifa, som är ca 10 veckor är sötare!! Det är Ambras kullsyster Grappa som fått en kull valpar. Är ni intresserade av dem gå in på hennes hemsida! http://hem.bredband.net/kennelloppladan/



Söt som socker, lilla Ifa.



Ambra och Vilja fick vänta i bilen medan vi hälsade på de små, det var inte populärt kan jag tillägga. Jag fick hjälpa till med kloklippning (162 stycken klor), bättra på märkningen och erbjuda riktig mat för första gången. De flesta kastade sig över det mikrovärmda torrfodret medan vissa fick man hjälpa lite på traven.



Första måltiden

När sedan våra vovvar äntligen fick komma ur bilen var det full fart. Vi testade att lägga ett sök med terrängbyten. Bitte la ut utan att hundarna såg och det blev nog lite för svårt för lilla Vilja. Jag hade ju planerat att jag skulle göra samma övning som jag brukar jobba med hemma, men att hon skulle få testa i en ny miljö. Man ska hålla sig till sin ursprungsplan…





Grappa och Yes


Men idag tränade jag Vilja igen. Denna gång med Ida och Seven och vi åkte till Halmsjön. Hon skötte sig alldeles utmärkt! Började med att träna fotgåendet och utmanade henne genom att gå riktigt när vattnet och vända. Vi t.o.m. kastade en dummy i vattnet för att sedan vända därifrån. Ok, det gick inte att gå fot därifrån, utan man var tvungen att hoppa och springa i cirklar runt matte, men med kom hon!! Avlämningarna från vattnet kunde ha fungerat bättre. Tidigare har de suttit riktigt bra, men idag var de fler som hamnade i strandkanten än i min hand.


Sök tränade vi också och Vilja hämtade in totalt 12 stycken i två omgångar. Det är många positiva erfarenheter det!




Lek i vatten är svårt att fotografera...



Vilja och pappa Seven



I går fyllde vår Ambra 5 år! Tänk att det är fem år sedan vi hämtade hem vår lilla valp. Firandet blev inte så stort, men större blev det även för henne idag då vi firade Hundmorfar som fyller år imorgon. Som present fick han en tårta med AIK emblem på. Inbiten AIKare som han är... Men den var dyr!! Räknat per bit kostade den mer än bröllopstårtan...

Pappa blev glad för tårtan, men jag var lite skeptisk till att äta den, var lite orolig för min allergi.. Men för att citera mig sjäv "Den var faktiskt god för att vara så jävla ful".

Ambra fick självklart också smaka tårtan, och lite pannkaka, och lite ost....


Den fulaste tårta jag sett...





Pappa poserar stolt med matchande tröja.




Födelsedagsbarnen



Lite bröllopspyssel har det blivit under helgen också. Jag har gjort klart mina smycken inför bröllopet, men dem tänker jag inte lägga ut någon bild på, endast några privilegiade har fått se dem, resten får vänta tills den 27:de!!




Håkan pysslar! ;-)



Imorgon börjar jag en ny tjänst på jobbet. Ska bli spännande, men känns ändå lite pirrigt.



/Caroline



2 kommentarer:

Ingela sa...

Grattis Ambra hälsar Ingela o Siri. Men tårtan var en ful rackare, skulle vara snyggare i grönt och vitt;-)Hoppas att allt har gått bra på nya jobbet!

Anonym sa...

Vadå ful rackare ?
Min syster och svåger som är Modoiter, sa kanske inte så mycket om utseendet med dom tyckte att den va jättegod. Födelsedagsbarnen tyckte att den va både snygg och god så de så/H