måndag 4 augusti 2008

Bäddmadrasser

Idag var det första dagen på jobbet efter semestern och sängen kändes som vanligt extra skön i morse när klockan ringde. Men just denna morgon så var den faktiskt skönare än dagen innan, vi köpte nämligen en ny bäddmadrass igår. Den förra bestod nu endast av skumgummi. Efter några missöden i sängen i form av hundspyor så tvättades överdraget till den för en tid sedan. När överdraget sedan skulle på var det för litet så vi fick klippa bort en bit av skumgummit. När sedan samma missöde skedde igen och överdraget återigen tvättades hade det krympt ännu mer och vi tyckte inte det var någon vits med att klippa bort mer av madrassen, så det fick bli en ny. Men det kan väl inte vara meningen att man ska behöva klippa bort en bit av madrassen efter varje tvätt? Det står ju ändå att den är tvättbar och överdraget går att ta bort?
Jaja, den vi köpt nu kan vi inte tvätta i maskinen utan det är möbeltvätt som gäller, men det ska nog gå bra det med!

När vi var på IKEA igår kom min blivande man med fyra handdukar, två gula och två orange. Bra sa jag, vi behöver torkdukar till hundarna (för det tog jag förgivet att de var till). Jag fick en suck och en irriterad min till svar. Han hade tänkt dem till bröllopet! Att hänga som gästhanddukar på toaletten! Ja, han kan tänka till ibland han också, förlåt så mycket Håkan men jag är bara inte så van! Men på senaste tiden har han BT:at (forumet på bröllopstorget) en del också, så han kanske får lite idéer. Nu blir han väl jättesur för att jag skriver det här där ”hela världen” kan läsa det, men jag tycker faktiskt att det är lite gulligt! ;-)

Det har blivit dåligt med bra hundträning i sommar. Jag ska, som jag skrivit tidigare göra upp en bra planering för deras träning. Ambra måste förberedas inför jaktprovsstarten med Ida. Hon hade något bra förslag på stadgeträningen vid vatten som jag ser fram mot att testa. Men starten kommer nog att få vänta till våren, men då ska det bli av!
Förhoppningsvis kan jag starta Vilja då, så hennes träning måste också börjas riktas mer mot jaktprov. Med henne måste jag även träna viltspåren med så jag kan starta henne i öppenklassen. Hon är en väldigt duktig spårhund, fick kommentaren från domaren när vi gick anlagsspåret att hon spårar som en tax, och hur det än låter så är det en komplimang. Men det går för sakta för Vilja. Hon är lite osäker och tycker det är lite läbbigt, så det måste vi ta oss över innan vi kan starta i öppen klass.

Förresten, är det nån som vet hur man får in roliga gubbar i texten, typ smilisar??

/Caroline

Inga kommentarer: