torsdag 7 augusti 2008

Glad överraskning och läskiga små kryp

Vi var och tittade på lokalen som vi ska ha vår bröllopsfest i i tisdags. Vi blev överraskade!! De håller på att renovera den så den var ljus och fin och inte alls murrig som jag kom ihåg den. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med mina 35 m tyg som jag har köpt....
Känns skönt att ha kollat in den nu så vi kan gå vidare i planeringen av festen.

I morse väckte Håkan mig med fästingbortagaren i handen, han hade fått en fästing på magen!! Jag tycker de är läskiga alltså!! Jag är för att bevara arter och jag vet vikten av att bevara alla arter som finns på jorden, hur viktigt det är för balansen i vårt ekosystem. Jag vet allt sånt, ändå undrar jag på allvar, vad fyller fästingen för funktion?? Jag kan inte komma på en enda!! Föda kanske till någon annan art, men kom igen, det måste finnas andra kryp att äta.

Ett annat litet kryp, även kallad Vilja i denna familj, frestar mitt tålamod just nu. Hon är i sin värsta slyngelålder. Hon var en riktigt trevlig och väldigt enkel valp, ända tills hon fyllde ett. Nu tar hon ut allt tror jag. Hon är inne i sin tonårsperiod och man kan riktigt se hur det snurrar i huvudet på henne. Hon är splittrad och har svårt för att fokusera. Hon är fortfarande duktig och lydig, lyssnar på vad man säger, men allt ska göras med hopp och studs, gärna lite skall också. En arbetskamrat berättade för mig idag att det är så att i tonåringars hjärna pågår en slags ombyggnad, så det är inte så konstigt att de beteer sig som de gör, och jag tror detta även gäller hundar!
Idag hade hon röjt hela huset, reklam, böcker, bindor, te, servetter, ja, you name it!! Hade hon släpat runt på. Rosie och Stefan kom hem på dagen och skulle gå ut med vovvarna och möttes av detta. De hade dock plockat upp allt innan jag kom hem (Tack Rosie och Stefan!!) annars hade jag väl fått spunk!!
Så nu gäller det bara att hålla ut tills slyngelperioden är över!

Ambra är dålig i sin allergi, men jag vet inte riktigt vad hon reagerar på? Gräset har väl blommat klart, eller? Det skulle kunna vara kvalstren, jag har lite ostädat hemma... Men det brukar jag ha utan att hon blir dålig för det. (Vilken tur!!)
Blir hon inte bättre i ögat måste vi gå till veterinären, sorry Ambra!!

/Caroline

Inga kommentarer: