onsdag 1 april 2009

Vår?

Är det så att våren är på väg?? Jag vet inte om jag vågar hoppas...
Det har varit mycket sedan senast. I helgen var jag på den andra helgen av min instruktörsutbildning. Vilja var med och jag tycker att hon skötte sig riktigt bra. Hon har problem med att vänta länge i bilen och det tar lång tid för henne att komma ner på en nivå så att hon fungerar igen. Detta är något vi måste jobba på.

Måndag och tisdag var jag på Friibergs herrgård med jobbet. Vi fick mycket gjort på våra verksamhetsdagar och oj så god mat vi fick. På måndagskvällen blev det "kurs" i drinkblandning, jättekul! Så nu önskar jag mig lite blandadrink redskap, så jag kan bjuda mina gäster på goda drinkar!

Förra helgen var Ingela och Siri här och tränade jaktlydnad, det var så duktiga båda vovvarna!!


Två systrar söta med ett gäng dummys

Vilja har börjat med pip i träningen. Det gör mig riktigt nervös. Nu när all apportering börjar släppa, ska pipet komma då?? Så nu blir dte hårdträning mot förväntan, för det är i förväntansögonblicken, när hon själv ska jobba, som pipen kommer. När Ambra jobbar är hon knäpptyst, så det är inget sådant.
Viltet måste jag också komma igång med...
Det börjar ju bli dags att anmäla till proven, men jag ser det som övning nu i vår och satsar mer till hösten.

/Caroline

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Caroline!
Det ÄR nog vår på väg, vi har också haft kanonväder här idag! Tur att du skrev något i dag för annars hade jag "gnällt" på dej. Är ju nyfiken på vad du gör... Duktig fotograf är du också! Sköt om dej och resten av flocken och hälsa gärna till Siri och Ingela från mej.
/Carina N

Anonym sa...

förstog att du hade uppdaterat när du tog dig tid att kika in hos mig,o)) In med anmälningarna nu så det blir av ..... Håller tummarna för dig det vet du och du såg kanske att jag inte kommer att ha möjlighet att dyka upp som en joker på tävlingarna för att tjyvkika så lycka till och spark i häcken på dig / annica

Caroline sa...

Ja, jag har haft lite ont om tid att skriva... Men jag ska skärpa mig ;-)

Ja, jag ska anmäla, så det inte finns någon återvändo, men kan meddela att två inofficiella prov är det redan klart att jag ska starta på!