torsdag 19 mars 2009

Promenad i ljus

Idag kom jag hem från jobbet i riktigt skaplig tid. Kommer inte ihåg när jag var hemma så här tidigt sist...

Det var fortfarande ljust när vi gick en promenad med hundarna och Håkan tog lite bilder som ni ser nedan. Bevis för att det faktiskt kan bli fina bilder i auto också!! ;-) (lite mörka dock)

Vilja: "Tjihoo, Ambra har du hittat bollen??" Skutt.
Ambra i full fart med bollen
Vilja börjar lära sig att vänta på sin tur...
En glad Ambra
Vilja: Ambra, hittade du nåt spännande att rulla dig i??

Två glada springande flattar! Vad är vackrare?

Jag har bestämt mig nu att inför provstarten med Vilja är det endast lydnadsträning och fågelträning som gäller. Lydnaden har jag börjat tappa har jag känt, och det är hög tid att plocka tillbaka den.

Jag är inte längre orolig för att hon inte kommer att söka, hon har fått upp sånt intresse nu, så det kommer hon att göra, i synnerhet om det gäller fågel!

På söndag kommer Ingela och Siri hit och då blir det ett tufft jaktlydnadspass!
Till sist en bild tagen av mig, INTE i autoläge. Jag får dåligt samvete nu för tiden om jag gör det, faktiskt...

Mys i vår (?) solen
/Caroline

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mys i vårsolen är inte det samma som -Får vi godiset nångång då så vi slipper sitta här ? Vacker bild fina färger./H

Ingela sa...

Fina bilder på raringar! Jag tjuv tränar ett pass jaktlydnad imorgon (kan behövas)Så kör vi hårt på söndag med Vilja som störning. Ska bli spännande att se hur vi klarar det!