torsdag 5 mars 2009

Läxa nr 3


Det har varit mycket sista tiden, jobb, kursande mm.
Men ikväll var det fotokurs och läxredovisning igen.
Första uppgiften var att ta porträtt inne och ute, med blixt. Se Håkan på bilderna nedan. Det är inte lätt när man på en vecka är ledig ca 2 timmar då det inte är bäcksvart ute...






Sedan skulle vi använda oss av blixten i andra ridån, ta en fartbild alternativt en stämningsfull bild. Tanken är att en fartbild med lång slutartid och blixt i andra ridån ska ge känslan av att man följer rörelsen, men att den fryser på slutet. Jag lyckades inte alls med det, men fick till det på Håkans arm på en bild när han myser med Ambra, men det var inte ens meningen...






Till sist var det då berättelsen:


Hmm, jag spanar något...


Det gör skytten också, PANG!


Jag kommer med den till dig matte!

Tjihoo, en lyckad jakt, alla vill vara med!



Jag är inte så nöjd med bilderna denna gång. Flera av dem blev för mörka och korniga.
På kursen tyckte läraren att jag jobbat bra med porträtten på Håkan och att bilden på Vilja borde jag skicka in till en jakttidning. Jag är inte så förtjust i den bilden. Kompositionen och disponeringen är bra tycker jag, samt att det är fart, men rent tekniskt är den inte bra.

Nu ska jag gå och sova!

/Caroline

2 kommentarer:

Anonym sa...

klart du ska vara nöjd !!!!!!
Vem får till sådana där kort ? Inte någon tanke alls bakom mina här bara knäpps det ha ha ha annica

Anonym sa...

trodde inte att håkan kunde fastna på bild:-)