måndag 16 februari 2009

Lydnadsträning

Har idag varit på brukshundklubben och tränat lydnad med Ambra och Kicki & Borka och Vivvi & Rune.
Det är så kul att träna lydnad med Ambra, det gick så bra idag att jag nästan tror att jag kanske ska försöka tävla med henne nån gång.
Kicki och Borka fick till en riktigt bra fritt följ idag och lilla Rune är stjärnan på ställande under gång.
Det som Ambra briljerade med idag var läggande under gång. Det har ju fungerat rätt dåligt, ända sedan jag började träna ställandet, men idag var hon klockren, så snyggt gjorde hon det!

Nu i vår ska jag gå en lydnadskurs med Vilja, och jag hoppas att jag lyckas få henne att tycka detta är liks roligt som Ambra gör, det är ju henne jag tänkt att tävla med!

/Caroline

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att du är tävlingssugen! Tävlingar är ju grädden på moset tycker jag som är en tävlingsmänniska. :)

Ingela sa...

Klart att du ska fundera på att tävla med Ambra!!! Den glädje o träningsvilja hon visar tror jag ni kan komma långt med;-)

Anonym sa...

Hmmmm har ju återigen svårt att förstå att du funderar på att tävla med Ambra . Varför fundera ?? kör så det ryker du har en bra hund / hejjar på dig annica