lördag 7 februari 2009

Gamla bilder

Dagen har gått åt till att städa och röja på vårt "kontor". För att få ordning i sovrummet och klädförvaring måste jag först få ordning där inne. För att tillslut kunna fixa rummet på övervåningen som är kombinerat tork- kläd-och gästrum. Så nu är det rörigt överallt här!
Men jag sorterade skivor också och hittade en med gamla bilder på Ambra som valp och på min älskade katt Pyret som jag bara måste visa här.


På besök hos Lopplådan, Ambra är valpen med märke i nacken!

Detta tror vi är Ambra, men det kan vara någon av hennes syskon också.

Ambra efter hennes första bad hos oss.


Ambra undrar vad det är för konstig valp...

Pyret levde tills hon var 16 år. Den sista tiden hade hon det bra hos min farmor där hon blev bortskämd (precis som oss andra!) Alla som kände Pyret vet att hon inte var som andra katter. Hon höll sig utanför på vår uteplats, älskade att lukta på blommor och var mycket go.



Pyret älskade att sova på balkongen på "sitt täcke".


Att sova i soffan var också mysigt.

Pyret ville ha färskt vatten att dricka och skulle alltid dricka direkt ur kranen.

/Caroline

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ska man städa så är det hopplöst när man hittar gamla bilder: man blir alltid sittandes med dem. Men fina var de!

Ingela sa...

Hur går det med läxorna??? Väntar på bilderna...

Anonym sa...

Läxorna redovisas efter kursen på torsdag! ;-)
De ä tagna nu, men jag fick inte till en av bilderna som jag ville. Men det rä en bra sak att ta upp på torsdag tycker jag.

Anonym sa...

hehehe, bilderna ja... Tror du verkligen att dom är kvar i kameran?? ;-)

Anonym sa...

Jajjemän, de är kvar!! OCh efter torsdagen kurs publiceras de här!
Det gäller att du är snäll denna vecka, annars vet du vilka som blir publicerade!! ;-)

Anonym sa...

ja ja jag är inte ett dugg rädd då seftan kommer att ha dig i sin makt på fredag:-)

Anonym sa...

Hmmm, har Seftan "snott" Rosies identitet kanske??

Anonym sa...

Jag får tårar i ögonen ,säger Farmor när hon ser bilderna på Pyret