torsdag 4 december 2008

Vilket skitväder!

När jag vaknade i morse så var det äntligen lite vitt på marken igen! Men jag vet inte jag, när det ändå är plusgrader och bara blir slask, vill man ha snö då??
Jag vill ha en meter snö och minst 10 grader kallt!!
Har just varit ute med hundarna en sväng. Tänkte att jag skulle vara smart och gå ute på åkern där det är öppet och inte så mörkt (jag har ingen bra ficklampa). Sklof sklofs sa det och oj så hundarna såg ut! Jag torkade och torkade och det var bara lera... Så mina nytorkade golv, ja, de ser inte så nytorkade ut längre.

I tisdags återupptog vi tävlingslydnaden. Kul att träffa Kicki igen som jag inte träffat sedan i somras. Ingela och lilla Siri var också där, hon har blivit så duktig lilla Siri, påminner mycket om Vilja ;-).
Ambra hade stora bekymmer med precisionen. Men det är ju såklart mitt fel. Vi har inte tränat på länge och jag tror ända att detta med precision är färskvara. Hon var dock mycket följsam tycker jag. Hängde med, höll kontakten bra med mig, men att gå i nån position, glöm det matte sa hon. En gång var hon bara tvungen att springa och hälsa på Ingela, vilket i sin tur lede till en kort löpa med Siri, men annars skötte hon sig finfint!
Jag hoppas att hennes vilja att vara till lags håller i sig ett tag, gärna in på våren då förhoppningsvis Ida ska starta henne.

Förhoppningsvis så kommer jag att starta Vilja då. Jag tror att hon kommer att klara det, så länge jag lägger upp en bra träningsplan och följer den nu under vintern och våren.
Lite finslipningar behövs. Dels är det hanteringen av viltet, att de ska hamna i min hand och att man inte ska lägga ned och ta om. Sedan är det söket. Hon behöver mer rutin och framför allt uthållighet. Hon har ett enormt sug ut och kan använda sin näsa. Men jag är så orolig för att hon ska lägga av. Hon har inte gjort det på evigheter nu, men jag är ändå livrädd varje gång, och det kan ju såklart påverka henne!
Sedan är det fotgåendet, hon är följsam och är kvar hos mig, men det blir inte det där avslappnade, när hon bara ligger där vid sidan. Utan det blir lite hoppande, behöver påminnas osv.
Hmm, jag börjar se en trend… Kan detta med fotgåendet bero på mig månne?? ;-)
Men klaffar bara de här tre punkterna, så tror jag att hon kan göra riktigt bra ifrån sig på ett nybörjar prov!

Bilder på våra nya tapeter har efterfrågats, håll till godo! Tyvärr matchar inte sängkläderna, men jag har ett matchande överkast som tyvärr är smutsigt. Ska försöka hitta någon vänlig själ med stor tvättmaskin som kan hjälpa mig…
Sedan ska en matta in också, en rya har jag tänkt mig… Jag trodde aldrig att jag skulle skaffa en sån, men jag är så otroligt sugen på en brun!



Tapeten....

Och rummet i sin helhet

Jag vill slutligen också säga grattis till Ingela!! Du vet varför! ;-)

/Caroline


4 kommentarer:

Anonym sa...

Bäddbara sängar va häftigt!!!!!

Ingela sa...

Fina tapeter! Tvätten av överkastet kan vi fixa hemma hos mig!

Anonym sa...

vad duktig du är med träningen håller tummarna för att ni kommer till start i vår ( och gör ni det kommer ni säkert till pris )
Lycka till annica

Anonym sa...

Ja, duktig att planera i alla fall!! :-)
Sedan ska man ut och träna efter planen också...