lördag 29 november 2008

Tid

Fakta; Julafton infaller den 24 december, varje år faktiskt. Jag har upplevt 27 stycken och alla har varit den 24 december. Ändå, är jag helt oförberedd på att det kommer! Jag har haft 362 dagar på mig sedan förra julen, och ändå har jag idag, dagen före första advent städat som en galning. Och tapetserat det sista i sovrummet...
Jag kan ju tillägga att jag fortfarande inte är riktigt klar...

Jag tror helt enkelt inte att det är bra att ha för mycket tid på sig! 362 dagar är alldeles för lång tid. Det är som att bo nära stationen tex, då får man ändå springa till tåget...
Fast, man kan också tänka så här, den 24 december kommer, även om jag inte har torkat alla kökskåp, rensat alla papper på kontoret och tvättat igenom hela tvättkorgen. Jag lovar!
Och det finns ju roligare saker att göra. Vi har bestämt oss för att köpa en ny säng, så imorgon skiter jag nog i städandet och åker ut och letar efter en sån istället!!
I går var Håkan och jag på chokladprovning som vi fårr i bröllopspresent. Oj, jag mådde lite illa när jag åkte därifrån, jag åt så mycket choklad! Men jag köpte med mig lite hem också, och idag fick jag i mig lite till! :-) Det var på chokladfabriken på söder och det var en riktigt trevlig kväll och de hade en bra butik med stort utbud av olika praliner och annan choklad. Jag kommer nog att hälsa på där fler gånger...

Visst är det skit att snön försvunnit?? Så här kommer några härliga bilder att drömma tillbaka till!!



Söta tjejer




Snöbus är det bästa som finns!


I synnerhet när husse är med och busar!

Cujo är rena knähunden jämfört med detta monster!! :-)

/Caroline

3 kommentarer:

Ingela sa...

Fniss, ja visst är det märkligt att julen kommer som en överraskning varje år?? Hoppas snön kommer tillbaka och att vi kan få en vit jul!!!! När kommer bilder på nya tapeterna??????

Anonym sa...

håller med ingela när kommer tapetprover ????
håller med dig också ski...t att snön är borta jag låg till sängs precis dom dagarn så det borde komma en repris snart tycker jag
/sköt om er annica

Caroline sa...

Tapetbilder kommer!
Håller på att leta efter en ny säng också nu, så då blir det kort på den!

Ja, håll alla tummar för att snön kommer tillbaka snart!