lördag 15 november 2008

Pepparkaksbak

I dag har jag vart hos mamma och bakat pepparkakor. Ja, jag kan hålla med om att det är lite tidigt, men nästa helg kan vi inte och helgen efter det är det första advent! Och vi brukar vilja ha pepparkakorna till glöggen då.
Mormor var med också. När mamma och jag bakade tänkte vi att hon kunde titta på bilderna från bröllopet jag lagt upp på vår hemsida. Hon kan sitta och klicka fram bilderna själv tänkte vi. Det vi inte tänkt på var att min mormor är över 80 år, har det lite jobbigt med sina händer och tillhör inte data/TV-spels generationen. Det var inte självklart hur man hanterar datamusen! Jag tror aldrig att jag har förklarat för någon förrut hur man gör, det var en intressant erfarenhet. Men jag måste säga, för att aldrig någonsin hanterat en dator eller spelat TV-spel, tycker jag att min mormor fick till det riktigt bra och hon klarade det. Med ett smart tvåhandsgrepp klickade hon sig runt alla bilder.

I går anmälde jag och Ingela oss till en fotokurs på folkuniversitetet. Den börjar i februari och tar upp det grundläggande inom fotografering med systemkamera. Jag längtar!!

Pepparkakor i mängder!

Bakbordet


Ikväll överraskade min man mig med chokladmoussetårta från RC choklad. Så nu ska jag sluta skriva och gå och njuta av den!!



Chokladmoussetårta från RC choklad


Jag smakar gärna säger Ambra!

Se, nyttiga bär!

/Caroline

5 kommentarer:

Ingela sa...

Jag längtar också till fotokursen börjar;-) Chokladmoussetårta jag dreglar...

Anonym sa...

Här kan man snacka om goda pepparkakor. Spara några till mig /H

Caroline sa...

JA, vet inte vad som är godast, chokladmoussetårta eller hembakta pepparkakor?

Lotta Löfgren sa...

å, vad det såg gott ut! snäll karld du har ;)
Du, jag måste fråga hur det gick med Ambra??? har ni fått reda på något mer?är hon bättre. .? ..lät otäckt tycker jag :(
och du, håller med om att det är svårt att gå på sådanadär patryn...partylite fick jag LOV att ha egna partyn med, för det fanns SÅ mycket jag ville ha...och man fick ganska mycket för en ganska rejäl slant gratis när man hade party...(tips ;))
Hoppas att ambra blir bra!!!

Caroline sa...

JA, party Lite har massor av fint!!
Man kanske skulle ha ett party...
Ambra mår mycket bättre, tack! Vi ska träffa en ortoped den 8/12 och se omhan kan se något. Hon är som vanligt nu, men jag vill ändå kolla upp eftersom vi såg något i våras och nu var det så otroligt uppenbart att det var något.
Håll tummarna för att det itne är något allvarligt bara!!