onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År!!

Vilket härligt väder det har varit idag!
Vi (Håkan, Micke, Ambra och Vilja) var ute och letade fasan idag. Tanken är att Ambra ska få lära sig att hjälpa till att stöta upp fasanerna vid jakten. Det kommer inte bli fråga om någon riktig spaniel jakt utan det kommer att vara andra premisser, men det duger för den jakt vi har här.
Hon jobbade på rätt bra, men jag är inte så säker på att hon visste vad hon letade efter... Men jag tror att skulle hon få upp en som vi kunde skjuta, så skulle hon förstå sedan.
Ni spaniel ägare vrider väl på er när ni läser detta, men det är bara att inse att Ambra kommer inte att gå som en spaniel, hon har gått för mycket på apportsök och ingen av oss har lust att lägga ned det arbete som krävs, det är inte värt det med henne. Men skulle det komma in en spaniel eller stående i detta hus så skulle det självklart tränas...
Men tyvärr ville inte fasanerna visa sig.. Vilja fick studsa med ett tag för att försöka hitta något också, men henne skickade jag inte utan hon fick bara springa och leka. Jag vill inte förstöra hennes sök, och jag vill heller inte att hon ska användas till detta nu. Hon och jag ska ju starta på jaktprov i vår är tanken... ojoj.

Nu vill jag avsluta med att önska er alla

Ett Gott Nytt År!!!
/Caroline

3 kommentarer:

Anonym sa...

svampjakt låter bättre tycker jag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Ja, jag har funderat på om man kan lära Ambra att apportera svampen och lägga den i en korg också?? ;-)

Anonym sa...

hmm låter fin fint fixa det du så lånar jag henne när det e dax för svamp jakt.