lördag 2 januari 2010

GOTT NYTT ÅR!!

Gott Nytt År på er alla!!
Nu är det dags för ett nytt år. EN del av mig ser fram mot det nya året med en positiv känsla, det kan ju inte bli ett sämre år än det förra, eller? Nya tag och nya projekt. Samtidigt tycker en del av mig att det är vemodigt. Det är ett helt år innan förberedelser för jul och julafton. Jag älskar verkligen julen! Inte bara julafton, det är bara en mycket liten del. Men allt detta innan med julklappar, pyssel, bakning och pyntning. Love it! Och det lugna fridfulla som kommer på julaftonskvällen. Och sedan bara gå runt och mysa i flera dagar innan det är dags att börja arbeta igen efter nyår.

Själv har jag mest varit försjunken i Mikael Blomqvist och Lisbeth Salanders värld under helgen. Jag har alltså äntligen kommit igång och läst Stieg Larssons trilogi. Ruggigt bra böcker!!
Jag har avverkat de två första, nummer två klart bäst hittills. Jag har också hunnit med första filmen, och den andra har jag idag hyrt och ska titta på ikväll!
Tyvärr blev jag lite besviken på filmen, men det var kanske oundvikligt. När en bok mär då bra och man lärt känna alla personer, så är det jobbigt att se någon annans tolkning av det. Fler detaljer var ju också ändrade. Man kanske skulle väntat i mer än 6 timmar efter man läst boken innan man såg filmen! :-)

Vi har också vart och sett Avatar på bio. Det var en riktigt bra film det också! Jag rekommenderar den!
Lite smått sorlig ett tag, men framför allt ger den en tankeställare om människans roll här i världen. Filmen har ett budskap som jag hoppas de som ser den tar åt sig av!

Nu, har jag äntligen också börjat lagt in bilder på pyssel som jag gjort. Jag upptäckte att jag inte har direkt några bilder så jag har tagit på det som är nygjort. Mestadels är det smycken, men även lite annat. Jag kommer att försöka uppdatera flytande.
Gå in på vår hemsida under galleri så hittar ni! www.familjen-nordlander.se

/Caroline

1 kommentar:

Faster Ulla sa...

Hej Caroline, äntligen får vi se vad du pysslar med i skogen, jättefina saker, du är jätteduktig, silverleran verkar vara en kul grej, Lycka till ,med dina allster jag kommer att kolla kramar från Faster