fredag 8 januari 2010

Kallt men underbart!

Det är kallt! Jag kommer inte ihåg när vi hade så här kallt senast!
I onsdags var det -29 när vi vaknade och inne vet jag inte riktigt. Termometrarna sitter vid fönstren och visade inte mer än 10 grader, så 15 kanske det var inne?
Så vi tände vedspisen, torparkakelugnen och gasolvärmaren. Luftvärmepumpen är helt värdelös när det är så kallt.
Ambra och Vilja fick ett godissök ute på tomten. Vilja gav upp efter ett tag och ville in, men Ambra är envis. När sista godisen var funnen rusade hon och hoppade på dörren. Sedan la hon sig och vilade framför spisen!
Så även hundarna tycker att det är kallt.

I dag slutade jag på jobbet lite tidigare och var hemma vid 15.15 och gick ut med hundarna på en gång. Vi var ute drygt en timme och det var fortfarande inte helt mörkt när vi kom in. Så underbart det var! Himlen var lila då solen var på väg ner, helt vindstilla och tyst. Hundarna fick det där mysiga tunna gråa skimret av frost, som bildas ffa på bröstet av utandningsluften.
Åh vad jag älskar vintern!

Om det bara var lite varmare inne… och att man hade en större varmvattenberedare…

/Caroline

1 kommentar:

Carina sa...

Hej och god fortsättning på nya året!! Visst är det härligt att det börjar ljusna, jag som inte är någon vintermänniska vill ha vår och snöfritt så fort som möjligt. Nu är det nytt år och nya utmaningar, vill börja träna snart!
Ha det gott i kylan/ Kram