torsdag 28 januari 2010

Facebook

Japp, nu har jag fallit för ett nytt grupptryck, Facebook. Problemet är att jag måste erkänna att det är rätt kul.
Jag har funderat på det ett tag och när jag mailade en ”gammal” kompis som jag inte träffat på länge och hon säger att hon finns på Facebook, så insåg jag att det nog finns ett värde.
Men det är lite farligt också, i går kväll försvann läskigt mycket tid framför datorn…
Men nu finns jag där! Det är bara att söka upp mig och bli min vän!

Jag tror att Ambra börjar bli gammal. Inte gammal så att hon inte hänger med och så. Hon springer som en unghund i snön och ställer mer än gärna upp på diverse apporteringsövningar och annat. Men det är något över henne och det känns hemskt. Hon blir 7 år i höst, det är väl inte så gammalt?
På morgonen ser hon supertrött ut (vem gör i och för sig inte det?), går och lägger sig tidigt på kvällen. Hon har blivit alldeles grå runt nosen.
Missförstå mig inte. Hon verkar inte sjuk eller ha ont. Hon är pigg också, men man märker ändå på henne att hon gått in i en annan fas i livet. Mer vuxen, mer trött osv.
Men jag vet ju att hon har minst 40 år kvar!

Ikväll har jag varit och pysslat pärlor. Det är så skoj. Blev inte så mycket tillverkat, men ett par örhängen och ett hänge till en kedja blev det.
Bilder på det kommer, och även de utlovade bilderna i förra inlägget kommer…


/Caroline

1 kommentar:

Ingela sa...

Facebook kan lätt bli ett beroende precis som pärlorna... Tack för en trevlig kväll! Väntar på dom utlovade bilderna:)