lördag 5 december 2009

Knölar och skitbil!

Ok, lite seg att uppdatera är jag.

Jag var med Ambra till veterinären i tisdags. Hon har fått ett par knölar på halsen och bogen som jag ville kolla upp.
Vägen dit blev lite knölig, då ena däcket började vibrera när jag kom ut på motorvägen. Eftersom jag varit med om det tidigare och däcket då ramlade av, stannade jag i Stora Väsby för att kolla läget.
Jo, däcket satt fast, men det var riktigt varmt vid navet, så jag vågade inte åka vidare.
Så det var till att börja ringa runt och försöka få tag på någon som kunde skjutsa mig och Ambra.
Tillslut fick jag tag på svärfar som skjutsade oss in, och en minut efter utsatt tid var vi där, inte illa! Och vad som är ännu skönare är att Ambras två knölar bara var fettknölar. Det var vad jag misstänkt, men ville kolla för säkerhetsskull.

Bilen då? Ja, den lämnades in till verkstaden och de hittade inget fel!! Skitbil säger jag! Men nu fungerar den igen så… Men det var något som var fel då, annars hade den inte blivit så varm (plus att det verkligen lät).

Snart är det jul!! Jag verkligen älskar julen och julpysslet är i full gång.
Pepparkakorna är redan bakade och idag har jag och Ingela gjutit ljus för fulla muggar. Imorgon blir det saffransbröd.

Än så länge är inte bilderna på mitt pyssel klara, men det kommer!

Vad är det för väder vi har då? November är ju slut! Hemskt är det, det ser ut som vi har stampat jordgolv här hemma.
Däremot i onsdags, då var det underbart! Frost och kallt, och sedan fullmåne på det! Man kunde gå i skogen utan ficklampa, otroligt!
Fram för fler sådana dagar! Fast det får gärna komma snö nu också förståss… Sedan ska den ligga ordentligt till typ mitten av mars.

I fredags var jag på Kniven och handlade, och fick visa leg! Hallå?? Och inte nog med det, det var för att jag köpte julmust!! Det visade sig att hon i kassan trodde att jag köpte öl och inte must. Men hallå? Visa leg?? De måste ha haft någon kampanj, alla som handlar alkohol idag ska visa leg.

/Caroline

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visa leg du kanske ser ut som 17 ?

Caroline sa...

Hahahaha.....

Faster sa...

Kom igen nu Caroline, jag väntar med spänning, såg ett allster hos farmor jättefint, men jag vill se mera, kram faster