måndag 6 juli 2009

Johan Falk- G.S.I.

Jajjemen, mitt i högsommaren med kanonfint väder, satt vi inne i en biosalong. Men det var det värt!
Det var en riktigt bra film, precis som de tre tidigare, Noll tolerans, Livvakterna och Den tredje vågen.
Johan Falk var tillbaka i Sverige och började i Gruppen för Särskilda Insatser i Göteborg.
Vi får följa polisens arbete mot den organiserade brottsligheten, och det är inte alltid klart vem som är ”busen” och vem som är offret. Inslag också där dum gör vad dum säger. Sorligt nog tror jag det är en verklighet allt för ofta…
Jag tycker det var en film som hade det mesta; spänning, action, relationer, och visst var en liten tår på väg ibland.
Mårten Blomkvist på DN sågar filmen totalt. Tycker att dialogen är tråkig, jag håller inte med. Mycket kan sägas utan ord också.

Sedan var det mysig grillkväll med Rosie och Seftan som gällde.

Ingela, Zelda och Siri kom över förra måndagen och trots värmen bestämde vi oss för att träna lite med hundarna.
Vi gjorde en markeringsövning där vi tryckte ned små dummys i ett område och sedan kastade en markering i samma område, men den dummyn togs bort innan hunden skickades.
Zelda gjorde ett bra jobb, Ambra gjorde ett riktigt bra jobb (min guldklimp!), medan Vilja fladdrade runt mycket, i synnerhet mot slutet då vi valde att inte kasta en markering först utan skicka på ett linjetag och det verkade bli för svårt.
När jag sedan gjorde en enklare övning med henne, så blev det mycket fladder då också.
Jag vet inte om det är hennes ålder, om hon ska in i löp, om det blivit en för tuff vår, eller om det är något annat, men lilla fröken har inte riktigt varit sig själv.

Nu verkar högsommarvädret vara över för nu, men förhoppningsvis återkommer det innan sommaren är slut…

/Caroline

1 kommentar:

Ingela sa...

Kan vara riktigt mysigt att krypa in i en biosalong även mitt isommaren och titta på en riktigt bra film! Jag tror att Vilja drabbades av kortslutning pga av värmen sist vi tränade. Nu när det är svalare funkar det säkert bättre! Vi ses imorgon;-)