söndag 19 juli 2009

DJ:a och en ny inflyttad familj

Vem vill vara Dj?? Inte jag i alla fall. Vår diskmaskin har gått söner så nu måste vi diskjocka hemma. Snacka om ett I-landsproblem. Vi måste diska för hand!

I veckan har jag varit sjuk, en eländig förkylning som ännu inte har gett med sig. Men Ida var hit en dag och vi tränade. Gjorde ett upplägg som jaktprov med vilt åt Vilja, men ett dolt sök osv. Hon skötte det strålande! Sköter hon sig så på lördag kan det inte bli mer än ett rakt sträck i protokollet!!
Jag är lite nervös inför starten i Härnösand, men jag måste göra ett försök. Jag vet ju att hon är redo, men allt måste klaffa, under dessa förhållanden.

Mygginvasionen fortsätter, det är hemskt! Man kan knappt gå utanför dörren utan att bli uppäten.
Men en liten familj har flyttat till oss. En igelkott familj. Två vuxna och två små har vi sett.
De verkar komma överens med hundarna också. De små rullar ihop sig först om de kommer riktigt nära, typ verkligen trycker nosen mot dem. Står den nån halvmeter ifrån så står de bara och vädrar på varandra. De vuxna visar lite mer respekt och kan fräsa till ibland.
I dag var en av ungarna framme själv, den knallade runt och brydde sig inte att jag satt så nära och tittade, den kliade sig och flanerade runt.


Går jag för nära rullar den ihop sig säger Vilja som ligger och spanar på nykomlingen.


Det kliar lite under hakan!

Ambra mår mycket bättre och man kan nu öppna munnen på henne. Däremot vet jag inte om jag sett henne jäspa? Jag såg henne avbryta en jäsp idag och det fick mig att fundera… Hon mår inte så bra av kortisonet dock. Helt matfixerad, det bara lyser ur ögonen på henne, plus att hon är extra trött. Drygt en vecka till måste hon stå ut med tabletterna.

Om en vecka är det semester!!!

/Caroline

5 kommentarer:

Hundmorfar sa...

Håller tummen för Dig å Vilja på Lördag.Fin bild på ekorren kul att ha en sån familj på tomten /H

Hundmorfar sa...

Jag skrev fel det ska naturligtvis vara Igelkott /H

Helena & Vilja sa...

Skönt att Ambra mår bättre!! Håller såklart också tummarna för dig och Vilja :) Va duktig hon är som bara tittar på den illa söta kottebebisen...det undrar jag om min Vilja hade gjort ?! Kram

Anonym sa...

jag hoppas att du jagar rätt på en dator snabbt som attan efter provet så du kan uppdatera och hålla oss informerade om hur det går , håller tummarna och sporrarna hårt hårt för er . meddela över telefonen samtal eller sms fort fort fort efter genomfört prov.
Lycka till / annica och gänget speciella hälsningar till ambra från bruno om att krya på sig ,o))

stefan sa...

tror att kotten ger dig fingret för att du stör honom:-)