torsdag 2 oktober 2008

Underbara arbetskamrater och bröllop!!

Jag måste bara berätta om mina underbara arbetskamrater! När jag kom till jobbet i tisdags, nygift och allt såg jag att det hängde en ballong utanför mitt rum. När jag kom in i rummet såg jag att där fanns det desto fler... Hela mitt skrivbord var fullt och jag fick börja plocka bort för att nå min dator. Kl 9.00 trodde jag att jag skulle på ett möte om organisering på labbet, men det visade sig att jag skulle inte vara där förrän kl 10.00. Mina arbetskamrater hade beställt frukostmackor och chokladbollar, mums! Jag fick också ett paket med jättefina värmeljusstakar från IItalas Aalvar Aalto och blommor. Jag kännde mig så uppvaktad och vardagen fick vänta en timme till!!



Som om inte det var nog, blev jag idag uppvaktad av mina "gamla" arbetskamrater, som jag abetade med innan jag bytte avdelning. Det var "listfika" och Sigrid hade bakat en god äppelpaj, jag blev övveraskad med ett bidrag av dem till vår kamera. Så nu kanske det blir ytterligare ett nytt batteri eller varför inte ett bidrag till ett filter??



JA, det är ju inte bara vårt bröllop vi varit på sista tiden. Veckan innan gifte sig våra kompisar Kaire och Anders. Det var en fin vigsel i Gamla Uppsala kyrka, jag hade aldrig varit där förrut och den var mycket fin. Sedan åkte vi med Kung Carl från islandsfallet till Skarholmen. Där fick vi gott bubbel att dricka, mumsiga snittar och dyyra vindruvor (jag lovar Anders, jag åt massor!!). Framme vid Skarholmen väntade bussen som tog oss de två kilometrarna till festlokalen. Vi fick en god middag och en trevlig kväll med dans och trevligt sällskap.





Utanför kyrkan


Skål för brudparet!!






Såå vackra!!




Vindruvorna är med!! ;-)




Tårta från RC Choklad

Så gott smakade den!!




Första dansen

Anders: Jag vill också ha en så stor båt!!

Tack Anders och Kaire för att vi fick vara med på Er dag. Ni var så otroligt vackra!!

/Caroline

Inga kommentarer: