torsdag 2 oktober 2008

Hippad!!

Jag kommer nu att back logga lite, då jag under bröllopet inte har haft tid, men det finns ändå händelser jag vill berätta om. Info om bröllopet får ni vänta på lite till!!


Jag blev hippad! Jag hade gått och oroat mig i ett par veckor och undrat när och om det skulle ske.
Annica skulle ha kennelträff och jag skulle hjälpa till med viltspåren. Jag åker upp till Brukshundklubben och börjar fika och prata lite med hundägarna. Sedan får jag syn på Celeste och jag kommer ihåg att jag tänker, ”men hon har ju en cocker?”. (Detta var alltså en kennelträff för Springer Spaniel) Sedan får jag syn på Taina och de andra och då går det upp ett ljus för mig. Jag ska nog inte lägga spår idag…. Jag lämnade klövarna till en flinande Annica och vi åkte iväg, hem till Rosie bar det av. Jag fick nästan genast på mig en ögonbindel och de började fixa. Efter ett tag fick jag av mig bindeln och de hade dukat upp en ordentlig frukost! Så vi satt och åt ett tag och pratade innan det var dags för ytterligare en aktivitet som jag får återkomma med efter bröllopet… Sedan var det dags för ögonbindel igen. Jag kände att jag fick på mig något tyg och tillslut blev jag även sminkad. Lite orolig blev jag, hur skulle jag se ut?? Jag fick äntligen öppna ögonen och titta mig i spegeln. Ahhhh, en typ av brudklänning hade jag på mig (design Iréne) och en ”vacker” tiara med slöja (blivande svärfar Bosses spetsgardin). Sminkningen var snyggt gjord och jag i ansiktet såg jag riktigt respektabel ut! Tack Iréne!
Sedan bar det av till stationen i Märsta. Tilläggas kan att under klänningen hade jag mina gröna skogsbyxor och gummistövlar. Vi klev på tåget och där slöt även min kompis Lisa upp och färden in mot Stockholm började. På tåget fick jag i uppdrag att sälja Dumleklubbor som jag hade i min tjusiga rosa väska. Jag krävde dock några klunkar cider innan jag satte igång. Det gick rätt bra att sälja klubborna, några jag erbjöd köpa klubborna måste ha varit turister, för till svar på frågan om de ville köpa en klubba fick jag bara en kamera upp i ansiktet till svar. Men snäll som jag är poserade jag för kameran och de fick sin bild. Men jag måste bara få säga att de två AIK:arna på tåget som inte köpte en klubba av mig, trots att jag berättat att jag två veckor tidigare köpt en AIK tårta, ger jag inte mycket för!
Vi klev av tåget på Karlbergs station och gick mot tunnelbanan. På vägen träffade vi på en trevlig gatumusikant som spelade fiol, jag sjöng lite med honom och vi fick rätt mycket publik. Jag gav honom sedan 7 av mina intjänade kronor.
Vi åkte tunnelbana några stationer och började sedan gå. Jag såg ett Creative Café och hoppades att det var dit vi skulle, och det var det! Vi målade alla en varsin porslins grej (jag målade en temugg) och pratade och hade trevligt.
Sedan bar det av till tunnelbanan igen och vi klev av vid plattan i city. Och där gick jag med min klänning och mina gummistövlar som jag fortfarande inte fått kliva ur. Vi åt lunch på ett Wok ställe som var helt ok, men jag var så uppe i varv att jag hade svårt för att äta.
Sedan begav vi oss vidare igen och nu var det dags för orientalisk dans, magdans!! Jag blev påtvingad att ha en mer eller mindre genomskinlig kjol och en topp med en massa blingbling på. Vi fick en lektion i magdans och fick lära oss olika rörelser, det var inte helt lätt, men superkul!
Jag fick också i uppgift under dagen att försöka få människor att prova en parfym. Jag lyckades faktiskt inte få en enda person att prova den!! Kanske trodde de att jag hade skunkpiss i den eller nåt…
Vi vandrade sedan vidare till den underbara italienska restaurangen Capri och åt en mycket god middag med vin och pannacotta till efterrätt.
Sedan var det dags att åka hemåt. Kvällen avslutades lugnt hemma hos Rosie där vi bara tog det lugnt och inväntade svensexegänget…. Men det är en annan historia!!

/Caroline

Inga kommentarer: