söndag 5 oktober 2008

Söta valpar, födelsedagskalas och dukoral

Igår var vi hos kennel Lopplådan och Bitte. Ambras syster Grappa har fått valpar för en tid sedan, de är straxt över 8 veckor nu och så söta! Några hade redan åkt hem, men ett gäng var kvar.
Det är så kul att se hur bra alla vovvar bara fungerar tillsammans, vi bara förutsätter det och det gör det!!
Vi tränade lite sök med hundarna och det är tyvärr inte Viljas starka sida...än. Jag tycker också att det är svårt att veta hur nivån ska vara?? Egentligen borde det vara så att hon klarar av det, inte svårare?? Man vinner ju inget på att hon misslyckas? Sedan om det är mycket lättare än för andra hundar i den åldern så må det vara hänt. Hon kommer att greppa detta så småningom och då kommer det att bli bra.



Ambra, Vilja och syster/moster Grappa

Har du en ny ring? Undrar Extra




De tre systrarna Yes, Grappa och Ambra



Har du något spännande i fickan undrar Vilja och Ifa



Bus med "lillsyrran"


På kvällen sedan var vi hos Rosie och Stefan, det var Seftans födelsedag (jag tänker inte skriva hur mycket du fyller ;-)). De bjöd på massor att äta, tårta, bullar och kakor, sedan ost och kex OCH godis och chips. Jag åt så jag mådde illa men oj så gott det var!!



Tack för en trevlig kväll!!


Födelsedagsbarnet och Rosie


I dag har vi vart och handlat inför resan. Det är mycket man behöver! Apoteksgrejer och tvål och shampoo tex.

Var också tvungen idag att ta dukoral. Urk! Jag har verkligen svårt för den! Håkan tar allt i ett svep (1,5 dl), jag måste ta det i omgångar. JAg får kväljn ingar så jag nästan spyr. Men man måste ju, vill inte gärna ha kolera...

/Caroline



6 kommentarer:

Ingela sa...

Vilka härliga hundar! Hur kan man vilja ha någon annan ras när flatten finns??? Durkoral, vaddå äckligt? Tycker inte synd om dig, jag skulle gärna dricka ett par doser om jag fick åka till Afrika ;-)

Caroline sa...

Ja, men dukoral är riktigt äckligt!! Smakar som svag hallonsaft med salt!!
Ja, jag vet inte hur man kan välja en annan ras, men folk gör ju uppenbarligen det...

Anonym sa...

bara för att du har bytt efternamn så behöver du inte byta mitt förnamn.
seftan vem f*n e det?
Har Rosie skaffat en ny vid sidan av som jag inte vet om?

Caroline sa...

Hahaha, man vet aldrig vad som pågår!! Men oroa dig inte Seftan, sson-pakten består!!

Anonym sa...

undrar om jag inte ska ta min mors efternamn!
pihlgren låter väl bra? nordis:-)

Anonym sa...

Ja gör det du. Jag kommer ändå kräva ditt medhåll i släktfrågorna!!

Huh, nordis....